App Store się aktualizuje: mniej biurokracji i więcej swobody dla deweloperów

App Store się aktualizuje: mniej biurokracji i więcej swobody dla deweloperów
Apple upraszcza życie deweloperom. Źródło: Apple

Firma Apple wprowadziła ważne zmiany w zasadach dotyczących App Store, które w zasadzie sprawiają, że proces publikacji aplikacji jest mniej biurokratyczny i bardziej elastyczny. Teraz deweloperzy będą mogli dodawać nowe materiały i aktualizacje nawet podczas procesu sprawdzania aplikacji, a liczba niestandardowych stron w App Store wzrosła z 35 do 70.

Co się zmieniło: recenzja bez stresu

Wcześniej Apple wymagała, aby wszystkie materiały — od metadanych po zrzuty ekranu i strony promocyjne — były przesyłane w jednym pakiecie wraz z wnioskiem o recenzję. Teraz firma pozwala na dodawanie dodatkowych elementów podczas recenzji, nie przerywając bieżącego procesu.

Przykłady takich scenariuszy:

  • Dodawanie wydarzeń w aplikacji (In-App Events) bez przeglądu całej wersji aplikacji.
  • Usunięcie krytycznego błędu w oddzielnej kompilacji, podczas gdy główna aktualizacja nadal jest sprawdzana.
  • Przesyłanie nowych funkcji Game Center (osiągnięcia, tablice liderów, żetony) niezależnie od aktualnej wersji.

To oznacza, że teraz App Store nie jest już wąskim gardłem dla pilnych aktualizacji i staje się nieco bardziej przyjazne dla deweloperów.

Więcej stron — więcej użytkowników

Apple również podwoiła limit niestandardowych stron w App Store: teraz można stworzyć do 70. Każda strona może mieć swoje unikalne zrzuty ekranu, opisy, a nawet słowa kluczowe, co otwiera nowe możliwości promocji.

W zasadzie daje to deweloperom szansę promowania różnych funkcji aplikacji na różne zapytania — na przykład oddzielna strona dla „czatu”, „gier ze znajomymi” czy „treningów dla początkujących”.

Promokody odchodzą, przychodzą „kody ofertowe”

Apple również zmieniła system promokodów. Teraz kody ofertowe będą wspierać wszystkie typy zakupów w aplikacji — zarówno jednorazowe, jak i subskrypcyjne. Kody te można wykorzystać do zniżek lub bezpłatnych aktywacji w aplikacji, co daje deweloperom więcej narzędzi do marketingu.

Od 26 marca 2026 roku stare promokody dla zakupów w aplikacji nie będą już wspierane — pozostaną tylko dla bezpłatnych pobrań aplikacji.

Co to oznacza

Zmiany mogą wydawać się techniczne, ale w rzeczywistości — to ogromny krok w kierunku bardziej elastycznego i nowoczesnego ekosystemu App Store. Apple wyraźnie łagodzi swoją politykę, prawdopodobnie w obliczu presji ze strony regulatorów i deweloperów zmęczonych ograniczeniami i przedłużonymi przeglądami.

Źródło: Apple

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();