Xiaomi wyprzedza Apple w sprzedaży urządzeń wearable przed premierą Apple Watch Series 7
Raport badaczy rynku powiedział Xiaomi wyprzedził Apple na rynku smartwatch w drugim kwartale - choć przez niewielki margines. W ten sposób Xiaomi znalazło się na pierwszym miejscu, Apple na drugim, następnie Huawei i Fitbit, a Samsung dopełnia pierwszą piątkę.
Ile sztuk sprzedano?
Według raportu, Xiaomi dostarczyło 8 milionów urządzeń wearable w drugim kwartale w porównaniu do 7,9 milionów urządzeń Apple. Timing wyraźnie odgrywa rolę tutaj, z Canalys zauważając, że Xiaomi uruchomił nowy model w ciągu kwartału, podczas gdy fani Apple Watch nie oczekują Series 7 aż do końca tego miesiąca.
Jak to zostało policzone?
Canalys dalej rozdziela tak zwane "podstawowe urządzenia", takie jak tanie modele Fitbit i Xiaomi, od bardziej zaawansowanych smartwatchy. Apple nadal prowadzi na tym ostatnim rynku z 31,1% udziałem w rynku - żadna inna marka nawet się do niego nie zbliżyła.
Wszyscy pozostali gracze mają jednocyfrowe udziały, od zajmującego drugie miejsce Huawei z 9% do Xiaomi z 5,7%.
Źródło: canalys