Xiaomi na czele globalnego rynku gadżetów do noszenia
Xiaomi udało się wyprzedzić Huawei i zająć pierwsze miejsce na rynku elektroniki do noszenia w drugim kwartale 2021 roku. Tak wynika z raportu agencji analitycznej Canalys.
W porównaniu z drugim kwartałem 2020 roku, udział Xiaomi spadł z 20,1% do 19,6%, pomimo wzrostu liczby wysyłek z 7,8 mln do 8,0 mln urządzeń (+2,6%). Mimo to, firmie z Pekinu udało się wspiąć na pierwsze miejsce kosztem spadku Huawei. Producent z Shenzhen spadł na trzecie miejsce z 9,2% udziałem w rynku w porównaniu do 21% w okresie bazowym. Huawei w drugim kwartale tego roku sprzedał 3,7 mln sztuk gadżetów wearable (-53,9%).
Między Xiaomi i Huawei rozstrzygnął kalifornijski gigant Apple. Jego udział w rynku wzrósł z 15,8% do 19,3%, a wolumen dostaw zwiększył się z 6,1 mln do 7,9 mln sztuk (+29,4%). W pierwszej piątce znalazły się także Fitbit (3 mln, 7,3%) i Samsung (2,5 mln, 6,1%). Ten ostatni ponad dwukrotnie zwiększył swoje dostawy (+114,4%).
Wszyscy pozostali producenci łącznie odpowiadali za 38,6% gadżetów (15,8%). Dostawy wzrosły o 20,7% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, a udział wzrósł o 38,6%. Sam rynek wzrósł o 5,6% do 40,9 mln urządzeń.
Xiaomi było w stanie przewodzić na rynku dzięki dużej popularności bransoletek sportowych Mi Band. Jednak w segmencie inteligentnych zegarków zajmuje dopiero piąte miejsce z udziałem 5,7%, dostarczając 1,5 miliona urządzeń. Niekwestionowanym liderem jest Apple z udziałem na poziomie 31,1%. W pierwszej piątce znalazły się również Huawei (2,3 mln, 9%), Garmin (1,9 mln, 7,6%) i Samsung (1,8 mln, 7%).
Źródło: Canalys