Apple naprawiło błąd, który powodował uszkodzenie MacBooków i iMaców po zainstalowaniu macOS Monterey
Firma Apple ogłosiła , że rozwiązała problem z aktualizacją macOS Monterey i na niektórych komputerach Mac.
Co jest nie
prawda?Po wydaniu macOS Monterey, niektórzy użytkownicy zaczęli narzekać, że ich urządzenia pękły. Problem dotyczył laptopów i komputerów z procesorami firmy Intel, które zostały wyprodukowane między 2017 a 2020. Oto ich kompletna lista:
- iMac (Retina 5K,
27-calowy , 2020) - iMac
- Mac Pro (2019)
- Mac Pro (Rack, 2019)
- Mac mini (2018)
- MacBook Air (Retina,
13-calowy , 2020) - MacBook Air (Retina,
13-calowy , 2019) - MacBook Air (Retina,
13-calowy , 2018) - MacBook Pro (
13-calowy , 2020, dwa Thunderbolt 3) - MacBook Pro (
13-calowy , 2020, cztery Thunderbolt 3) - MacBook Pro (
16-calowy , 2019) - MacBook Pro (
13-calowy , 2019, dwa Thunderbolt 3) - MacBook Pro (
15-calowy , 2019) - MacBook Pro (
13-calowy , 2019, cztery Thunderbolt 3) - MacBook Pro (
15-calowy , 2018) - MacBook Pro (
13-calowy , 2018, cztery Thunderbolt 3)
Po zainstalowaniu macOS Monterey te modele przestały się uruchamiać. Jak się okazuje, problem związany jest z firmware na chipie zabezpieczającym Apple T2, więc nie dotknął gadżetów z markowymi chipami z serii M - one po prostu nie mają osobnego chipu T2.
Wydana aktualizacja usuwa ten błąd i zapobiega dalszym awariom. Jednak użytkownicy , którym
Źródło: MacRumors