Apple dominuje na globalnym rynku wearable electronics, ale w Chinach jest za nawet nieznaną marką XTC
Agencja analityczna Canalys podsumowała wyniki trzeciego kwartału na rynku elektroniki wearable, gdzie Apple pewnie nadal prowadzi, ale nie we wszystkich krajach. W okresie sprawozdawczym na rynku globalnym wysłano 49 milionów urządzeń, co oznacza wzrost o 3,4% rok do roku.
Co jest znane
Amerykańska firma dominuje na globalnym rynku zegarków wearable i bransoletek sportowych. Ma udział na poziomie 20%, dwukrotnie większy niż jego pogromca, Samsung. W ujęciu rok do roku wysyłki inteligentnych zegarków obu producentów wzrosły odpowiednio o 37% i 16%.
Xiaomi poniosło porażkę w trzecim kwartale, ponieważ sprzedaż jego gadżetów wearable spadła o 38%. Z udziałem na poziomie 9% firma z Pekinu zajęła trzecie miejsce. Indyjska marka Noise, która w trzecim kwartale 2022 roku sprzedała o 223% więcej urządzeń niż rok temu, niespodziewanie znalazła się na czwartym miejscu. Ma on udział na poziomie 7%, podobnie jak Huawei, biorąc pod uwagę 29% spadek liczby przesyłek.
W Chinach Huawei również nie radzi sobie najlepiej, choć nie przeszkadza to producentowi z Shenzhen w prowadzeniu z udziałem na poziomie 24%. Huawei nie jest już dominujący, ponieważ wysyłki spadły o ponad jedną czwartą (27%), natomiast Xiaomi zwiększyło swój udział do 22%.
Trzecie miejsce niespodziewanie zajmuje nieznana marka XTC z udziałem na poziomie 10%. Udało się nawet wyprzedzić Apple, mimo że ten ostatni zwiększył dostawy ponad półtora raza (53%). Firma z Cupertino kontroluje 9% rynku. OPPO z udziałem na poziomie 7% uzupełnia pierwszą piątkę.
Źródło: Gizmochina