Komputery i tablety odnotowują wysoką sprzedaż w I kwartale 2022 r., sprzedaż Chromebooków na całym świecie spada o 60%

Autor: Philippa Axinous | 05.05.2022, 04:56
Komputery i tablety odnotowują wysoką sprzedaż w I kwartale 2022 r., sprzedaż Chromebooków na całym świecie spada o 60%

Najnowszy raport z Kanały pokazuje wyniki sprzedaży komputerów, tabletów i Chromebooków w pierwszym kwartale 2022 r. Pomimo spadku sprzedaży komputerów i tabletów o 3% do 118,1 mln sztuk w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r., dostawy są nadal wysokie w porównaniu z okresami sprzed pandemii z trzyletni CAGR (złożona roczna stopa wzrostu) w wysokości 12% od I kw. 2019 r. Nie obejmuje to Chromebooków, które odnotowują znaczny spadek o 60% r/r w globalnych dostawach w I kw. 2022 r.

Apple dominował w światowej sprzedaży tabletów z 14,88 milionami sprzedanych egzemplarzy, co oznacza spadek o 2% z 38,2% udziałem w rynku. Samsung zajął drugie miejsce i sprzedał 7,86 mln sztuk z 20,4% udziałem w rynku. Amazon zajął trzecie miejsce Lenovo z 3,57 milionami sztuk, odnotowując wzrost o 3,3% rok do roku spowodowany dużymi rabatami na tablety Amazon Fire, a Huawei zajął 5. miejsce z 1,68 miliona sprzedanych jednostek, zajmując 4. 4% udział w rynku. Lenovo na trzecim miejscu zdołało sprzedać około 3 milionów sztuk, ale to o 20% mniej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku.

W pierwszym kwartale 2022 r. na całym świecie dostarczono 4,9 mln Chromebooków. Wynika to ze spadku liczby zakupów Chromebooków przez konsumentów i nauczycieli, aby pomóc uczniom chodzić do szkoły w domu. Kanały zauważa, że ​​Ameryka Północna odpowiada za 72% światowych dostaw Chromebooków, a rynek odnotował 64% spadek dostaw Chromebooków.

Pomimo spadku liczby Chromebooków o 62%, Lenovo sprzedało na całym świecie 1,22 mln Chromebooków i zajęło czołową pozycję z 24,9% udziałem w rynku. Acer i Dell zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce, sprzedając 1,13 mln sztuk i zdobywając 23,1% udziału w rynku firmy Acer, a Dell dostarczył 876K z 17,9% udziałem. HP odnotował największy spadek wysyłek, 82,2%, a 775 tys. sztuk zdobyło 15,8% udziału. Asus wysłał 460K z udziałem 9,5$. Jednak wszystkie marki Chromebooków spadły w tym kwartale. Acer spadł o 20,9%, Dell o 12,8%, a Asus o 47,7%.

Patrząc w przyszłość, światowe rynki tabletów i komputerów PC odczują zwiększoną presję na łańcuch dostaw ze względu na rosyjską inwazję na Ukrainę i związane z pandemią blokady w Chinach. Oczekuje się, że popyt na Chromebooki wzrośnie w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie oczekuje się, że wdrożenia edukacyjne zaczną zaspokajać potrzeby użytkowników zwracających uwagę na cenę. Te rozwijające się rynki edukacyjne finalizują plany cyfryzacji, która powinna zwiększyć sprzedaż Chromebooków. Ponadto Indonezja podjęła inicjatywę lokalnej produkcji Chromebooków na potrzeby edukacji krajowej i eksportu.

Sprawdź link Źródło, aby przeczytać pełny raport z Kanały.

Źródło

Źródło: www.gsmarena.com