CD Projekt Red zapowiedział nową aktualizację dla trybu Overdrive w Cyberpunk 2077. Gra będzie wspierać DLSS 3.0, ray tracing stanie się jeszcze lepszy, a oświetlenie bardziej realistyczne

Autor: Vladislav Nuzhnov | 21.09.2022, 09:44
CD Projekt Red zapowiedział nową aktualizację dla trybu Overdrive w Cyberpunk 2077. Gra będzie wspierać DLSS 3.0, ray tracing stanie się jeszcze lepszy, a oświetlenie bardziej realistyczne

Podczas prezentacji CD NVIDIA GTC, Project Red zapowiedział nową aktualizację dla Cyberpunka 2077, która doda do gry tryb Overdrive. Tryb ten sprawia, że wszystkie cienie i oświetlenie w grze są bardziej realistyczne.

Co jeszcze wiadomo

Tryb Overdrive to szereg nowych technologii NVIDIA, które znacząco przyspieszają i poprawiają jakość obciążeń związanych z ray tracingiem, zapewniając wysoką wydajność podczas grania na kartach graficznych z serii GeForce RTX 40. Pozwoli to uzyskać wysokiej jakości obraz o stabilnej liczbie klatek na sekundę i płynności.

Nacisk zostanie położony na neon, który jest kluczowym elementem na ulicach Nightcity w Cyberpunk 2077. Teraz każdy neon, lampa uliczna, reflektor samochodowy, billboard LED i telewizor otrzyma precyzyjne oświetlenie wiązką. Pośrednie oświetlenie jest teraz odbijane kilkakrotnie, a nie tylko raz jak wcześniej. Zwiększy to dokładność i realizm globalnego oświetlenia. Ogólnie rzecz biorąc, wraz z aktualizacją zostanie dodana technologia RTX Direct Illumination, która zapewni wszystkim źródłom światła dokładniejsze oświetlenie RT i cienie.

Jakub Knapik, dyrektor artystyczny, CD PROJEKT RED pisał, że CD Projekt Red jest bardzo dumny z tego, że jest innowatorem technologii, a DLSS 3.0 daje im znaczny wzrost wydajności, aby sprostać wyzwaniu dodania jeszcze wyższego poziomu ray tracingu w celu zapewnienia bogatych wizualnie doświadczeń dla graczy.

Dla tych, którzy nie wiedzą

Cyberpunk 2077 będzie jedną z 37 gier, które od razu będą wspierać technologię DLSS 3.0 firmy NVIDIA. DLSS 3 to technologia skalowania oparta na sztucznej inteligencji, która znacząco poprawia wydajność przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Dzięki temu posiadacze nadchodzących kart graficznych GeForce RTX 40 będą mogli grać na najwyższych ustawieniach graficznych z wykorzystaniem ray tracingu bez utraty stabilności, płynności i liczby klatek na sekundę.

Kiedy należy się go spodziewać

Nie ma dokładnej daty premiery aktualizacji, ale powinna ona nastąpić jak najszybciej po premierze pierwszych kart graficznych Nvidia GeForce RTX 40, których premiera przewidziana jest na 12 października.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej

O zapowiedzi nowych kart graficznych RTX 40 i technologii DLSS 3.0 pisaliśmy już w tych materiałach:

Źródło: nvidia