Resident Evil i Monster Hunter to najbardziej udane franczyzy Capcom: japońska firma zaktualizowała dane dotyczące sprzedaży swoich "platynowych" gier

Autor: Anton Kratiuk | 13.02.2024, 20:09
Resident Evil i Monster Hunter to najbardziej udane franczyzy Capcom: japońska firma zaktualizowała dane dotyczące sprzedaży swoich "platynowych" gier

Capcom zaktualizował wyniki sprzedaży swoich "platynowych" gier.

Co wiadomo

Na dzień 31 grudnia 2023 r. sprzedaż serii Resident Evil wyniosła 154 miliony egzemplarzy, co oznacza wzrost o 4 miliony w porównaniu z 30 września.

Najpopularniejsze gry z serii to:

  • Resident Evil 4 remake - w ciągu 3 miesięcy kupiło go 1 mln osób, a łączna sprzedaż (od marca 2023 r.) wyniosła 6,4 mln egzemplarzy;
  • Resident Evil 2 remake - 500 tys. kopii sprzedanych w ciągu 3 miesięcy, łącznie 13,6 mln od 2019 r;
  • Resident Evil Village - 600 tys. kopii w trzy miesiące i 9,3 mln sprzedanych egzemplarzy od premiery w 2021 roku.

Według świeżych informacji sprzedaż Street Fighter 6 przekroczyła już 3 miliony egzemplarzy, ale na dzień 31 grudnia liczba ta wynosiła 2,9 miliona egzemplarzy. Od września do grudnia sprzedano 500 tysięcy egzemplarzy bijatyki.

Nakład Monster Hunter World: Iceborne osiągnął 11,6 mln egzemplarzy, a przez 3 miesiące grę kupiło 900 tys. osób.

Najbardziej udane franczyzy Capcomu:

  • Dragon's Dogma - 8,4 mln (+500 tys. w 3 miesiące);
  • Monster Hunter - 97 mln (+2 mln przez 3 miesiące);
  • Street Fighter - 53 miliony (+1 milion w ciągu 3 miesięcy);
  • Resident Evil - 154 mln (+4 mln w ciągu 3 miesięcy);
  • Ghost n' Goblins - 4,5 mln (+100 tys. w ciągu 3 miesięcy).

Źródło: Capcom