Porsche prezentuje dwie hybrydy plug-in Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid z zasięgiem do 96 km na zasilaniu elektrycznym

Panamera 4S E-Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy, prędkość maksymalna - 290 km/h

Autor: Technosław Bergamot | 20.02.2024, 18:40
Porsche prezentuje dwie hybrydy plug-in Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid z zasięgiem do 96 km na zasilaniu elektrycznym

Porsche dodaje wersje 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid do swojej gamy pojazdów hybrydowych Panamera. Nowe hybrydy plug-in charakteryzują się lepszym przyspieszeniem i osiągami. Pojazdy te demonstrują zalety koncepcji E-Performance z większą mocą, lepszą reakcją przepustnicy i krótszym czasem ładowania akumulatora. Zasięg na zasilaniu elektrycznym został zwiększony do 96 km dzięki regeneracji o mocy 88 kW. Zawieszenie Porsche Active Ride jest dostępne jako opcja dla nowych modeli.

Pojemność ładowania samochodu wynosi 25,9 kWh, a nowy akumulator wysokonapięciowy zapewnia o około 45% większą pojemność przy tych samych wymiarach, co poprzednie wersje. Zaktualizowana ładowarka pokładowa 11 kW AC skraca czas ładowania do 2 godzin i 39 minut, według producenta. Nowy silnik elektryczny o mocy 140 kW (190 KM) i momencie obrotowym 450 Nm zapewnia większą moc niż jego poprzednik. Konstrukcja z wewnętrznym wirnikiem obracającym się wewnątrz stojana zmniejsza o połowę masy bezwładnościowe, co poprawia prowadzenie pojazdu.

Adaptacyjne dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne

Wszystkie wersje nowej Panamery są standardowo wyposażone w adaptacyjne 2-komorowe, 2-zaworowe zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Opcjonalne zawieszenie Porsche Active Ride zapewnia lepszą przyczepność i prowadzenie w zakrętach. Każdy amortyzator jest połączony z elektrycznie napędzaną pompą hydrauliczną i jest zasilany przez system 400 V. Według producenta, podczas jazdy zawieszenie "niemal całkowicie" pochłania drgania nadwozia spowodowane nierównościami na drodze i utrzymuje samochód w pozycji poziomej podczas manewrów. Amortyzatory mogą regulować swoje położenie do 13 razy na sekundę, co powinno zapewnić "błyskawiczną" reakcję na nawierzchnię drogi. Nowe zawieszenie może również kompensować przechyły i przechyły, a także unoszenie nadwozia, gdy kierowca lub pasażer wsiada i wysiada z pojazdu.

Rozszerzone wyposażenie standardowe modelu Panamera obejmuje:

  • system ParkAssist
  • bezprzewodowe ładowanie smartfona
  • Układ kierowniczy tylnej osi
  • nową funkcję Remote ParkAssist
  • Porsche InnoDrive z aktywnym asystentem utrzymania pasa ruchu
  • wyświetlacz dla pasażerów
  • system kontroli jakości powietrza.

Na wybranych rynkach model jest dostępny w nadwoziu Executive z wydłużonym rozstawem osi (niedostępny na Ukrainie). W tej wersji standardem jest 4-strefowa klimatyzacja i duża konsola środkowa.

Różnice w modelu Panamera 4 E-Hybrid

System e-hybrydowy Panamery 4 E-Hybrid jest połączony ze zmodernizowanym 2,9-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym V6 (224 kW / 304 KM). Moc wyjściowa obu jednostek napędowych wynosi 346 kW (470 KM). Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 650 Nm, model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Panamera 4 E-Hybrid jest standardowo wyposażona w 19-calowe koła, czarne zaciski hamulcowe i matrycowe reflektory LED. Opcjonalnie dostępny jest matrycowy system HD o wysokiej rozdzielczości.

Różnice w Panamerze 4S E-Hybrid

Panamera 4S E-Hybrid charakteryzuje się jeszcze bardziej dynamiczną jazdą i zrównoważonym dostarczaniem mocy w górnym zakresie obrotów. Jej 2,9-litrowy, 6-cylindrowy silnik biturbo ma moc 260 kW (353 KM). Łączna moc dwóch jednostek napędowych wynosi 400 kW (544 KM), a maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Panamera 4S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h.

Panamera 4S E-Hybrid posiada 20-calowe felgi Panamera AeroDesign, srebrne sportowe rury wydechowe i czerwone zaciski hamulcowe (opcjonalnie Acid Green i czarne). Hamulce Panamery 4S E-Hybrid są standardowo wyposażone w 10-tłoczkowe zaciski hamulcowe na przedniej osi. Opcjonalnie dla tego modelu dostępne są ceramiczne hamulce kompozytowe PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) w połączeniu z 21-calowymi kołami. Koła z kompozytu ceramicznego mają średnicę 440 mm na przedniej osi i 410 mm na tylnej.

Dostępność na zamówienie

Dostawy Panamery 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid w Europie rozpoczną się w drugim kwartale 2024 roku. Na Ukrainie nowe hybrydy plug-in Panamera będą dostępne do zamówienia pod koniec marca.