Reżyser Helldivers 2: "Równowaga to mit, a nadmierna dbałość o nią sprawia, że gra staje się nieciekawa"

Reżyser Helldivers 2: "Równowaga to mit, a nadmierna dbałość o nią sprawia, że gra staje się nieciekawa"
Zrzut ekranu z gry Helldivers 2. Źródło: Sony

Johan Pylestedt, dyrektor Helldivers 2 w Arrowhead, wyraził opinię, że nadmierna dbałość o balans w grach może negatywnie wpłynąć na ich zaangażowanie. Uważa on, że deweloperzy powinni poświęcać balansowi nie więcej niż 5% swojego czasu, skupiając się zamiast tego na tworzeniu interesujących wrażeń z rozgrywki.

Co wiemy

Podczas dyskusji na GDC 2025 Pylestedt powiedział: "Balans to mit. Najpierw zabawa, balans później". Podkreślił, że nadmierna dbałość o równowagę może prowadzić do utraty chaosu i nieprzewidywalności, które sprawiają, że gra jest zabawna. Według niego, jeśli deweloperzy próbują zrównoważyć cały chaos, tworzą nieciekawą grę.

Dzisiejsi projektanci gier mają obsesję na punkcie równowagi. Równowaga to 5% pracy, którą trzeba wykonać

Stwierdzenie to pojawiło się po tym, jak społeczność graczy Helldivers 2 wyraziła niezadowolenie z częstych aktualizacji balansu, które ich zdaniem zmniejszały przyjemność z gry. Pylestedt przyznał, że zespół deweloperski mógł posunąć się za daleko w próbach zbalansowania gry i obiecał ponownie rozważyć podejście do tej kwestii.

I prawdopodobnie to właśnie ten rodzaj niezadowolenia graczy uzmysłowił Johanowi właściwe podejście do tworzenia balansu w grach.

Źródło: GamesRadar

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();