Nissan zaprezentował jeden z najbardziej aerodynamicznych elektrycznych sedanów — N7

Autor: Volodymyr Kolominov | 24.04.2025, 07:08
Nissan N7: Elektryczny sedan nowej generacji Elektryczny sedan Nissan N7. Źródło: Nissan

Na wystawie motoryzacyjnej "Auto Shanghai 2025", obok nowego hybrydowego pickupa Frontier Pro, Nissan zaprezentował kolejna nowość — elektryczny sedan N7. Ten model został opracowany we współpracy z chińskim partnerem Dongfeng i stawia na maksymalną efektywność aerodynamiczną, co odzwierciedla się zarówno w sylwetce, jak i w parametrach technicznych.

Co wiadomo

Współczynnik oporu aerodynamicznego Cd wynosi w N7 zaledwie 0,208 — to jeden z najlepszych wyników wśród seryjnych samochodów, ustępujący jedynie Mercedes-Benz EQS (0,202). Jednak, jak to często bywa w pościgu za idealną aerodynamiką, design samochodu jest dość stonowany i być może nie za bardzo wyrazisty.

Wnętrze nowości zaprojektowano w minimalistycznym stylu. Centralne miejsce zajmuje 15,6-calowy tablet z interfejsem systemu multimedialnego, znajdujący się obok cyfrowego panelu przyrządów. Praktycznie całkowity brak fizycznych przycisków może budzić kontrowersje, ponieważ z wyjątkiem elementów sterujących na kole kierownicy, wszystkie działania trzeba wykonywać za pomocą powierzchni dotykowych.

Przednie fotele wyposażone są w system inteligentnej regulacji pozycji, korzystający z danych z 49 czujników. Wbudowany masażer działa w schemacie 12-punktowym, a w centralnej podłokietniku ukryty jest mini-lodówka, zdolna do schładzania napojów do -6 °C lub ich podgrzewania do 55 °C.

Model ma 400-woltową architekturę i może być wyposażony w jedną z dwóch baterii: na 58 i 73 kWh. W zależności od wersji, moc waha się od 218 do 272 KM (160–200 kW). Maksymalny zasięg z większą baterią jest deklarowany na poziomie 635 km w chińskim cyklu CLTC.

Źródło: Nissan