Škoda Enyaq RS i Enyaq Coupé RS zaktualizowały design i wyposażenie

Autor: Volodymyr Kolominov | 09.05.2025, 23:53
Elektryczny Leniwiec: Irracjonalnie Mocne Škoda Enyaq RS i Coupé RS Škoda Enyaq RS i Enyaq Coupé RS . Źródło: Škoda Auto

Škoda Auto zaprezentowała zaktualizowane sportowe wersje Enyaq RS i Enyaq Coupé RS. Obie modele rozwijają moc do 250 kW (340 KM) i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy.

Co wiadomo

Flagowe wersje crossovera wykonane są w nowym stylu marki — Modern Solid. Tak jak bardziej kompaktowy Elroq, obie modele mają napęd na wszystkie koła dzięki silnikom elektrycznym na przedniej i tylnej osi. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 180 km/h.

Nadwozia Enyaq otrzymały tradycyjne wykończenie RS. Wygląd różni się błyszczącą osłoną chłodnicy Tech-Deck Face z podświetloną listwą i czarnymi elementami wykończenia — lusterkami, ramkami okiennymi i aerodynamicznymi „skrzydełkami” na przerobionym przednim zderzaku. Używane są również czarne logo Škoda i oznaczenia RS.

Dynamiczny wygląd dopełniają lekkie felgi z aerodynamicznymi nakładkami. W standardzie zamontowane są 20-calowe felgi, opcjonalnie dostępne są 21-calowe koła ze specjalnymi oponami. Dla wersji RS ekskluzywnie oferowany jest jasny kolor nadwozia Mamba Green, jednak dostępne są także inne kolory.

Specyfikacja techniczna Enyaq RS

  • Łączna moc: 250 kW
  • Napęd: na wszystkie koła (4×4)
  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 5,4 s
  • Maksymalna prędkość: 180 km/h
  • Zasięg (WLTP): do 562 km (Enyaq RS) / 568 km (Enyaq Coupé RS)
  • Pojemność akumulatora: 84 kWh (używana — 79 kWh)
  • Maksymalna moc ładowania: 185 kW (o 10 kW więcej niż wcześniej)
  • Szybkie ładowanie (DC) 10–80%: od 26 minut
  • Ładowanie prądem zmiennym (AC, 11 kW): 0–100% w 8 godzin

Škoda również udoskonaliła zawieszenie zgodnie z dynamicznym potencjałem RS. Dla obu wersji dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC z ustawieniami dostosowanymi specjalnie do tych modeli. System pozwala na wybór jednego z 15 poziomów twardości amortyzatorów — od komfortowej płynności do sportowej zwartej sztywności.

Przednie hamulce są wyposażone w zaciski dwutłoczkowe. W standardzie znajdują się progresywne wspomaganie kierownicy i system wyboru trybów jazdy, w tym ustawienie dla maksymalnej przyczepności.

Wnętrze i wyposażenie

Do wyboru oferowane są dwie wersje wykończenia wnętrza: sportowa RS Lounge i bardziej stonowana RS Suite. Pierwsza przewiduje wykończenie mikrofibrą Suedia i sztuczną skórą z limonkowym przeszyciem. Druga łączy skórę i sztuczną skórę z szarymi akcentami. W obu wersjach zamontowane są sportowe fotele z wbudowanymi zagłówkami (fotel kierowcy — z funkcją masażu), a także trójramienne koło kierownicy z logo RS.

Lista rozwiązań marki Simply Clever obejmuje porty USB-C o mocy do 45 W z przodu i z tyłu, wbudowane nawigacyjne ostrzeżenia o niebezpieczeństwie, osłonę przeciwsłoneczną na tylną szybę oraz wirtualny pedał do bezdotykowego otwierania bagażnika. Wewnątrz znajduje się również kod QR prowadzący do wideo przewodnika po wszystkich funkcjach bagażnika.

Premiera Enyaq RS i Enyaq Coupé RS miała miejsce w ramach Mistrzostw Świata IIHF 2025, które odbywają się w Sztokholmie (Szwecja) i Herning (Dania). Oba modele będą prezentowane na placach turnieju.

Źródło: Škoda