Toyota C-HR wrócił do Ameryki jako 338-konnym samochodem elektrycznym w stylu Priusa

Toyota przywraca nazwę C-HR na rynek USA — ale teraz nie?z silnikiem spalinowym, a jako w pełni elektryczny crossover. Nowy model łączy stylowy design z Priusa oraz odświeżonym sedanem Camry, mocny układ napędowy i odpowiednią autonomiczność — wszystko, czego tak brakowało poprzednim EV od Toyoty.
Co wiadomo
Zamiast wcześniejszego silnika benzynowego 2.0, nowy C-HR EV otrzymał dwa silniki elektryczne, napęd na obie osie i baterię o pojemności 74,7 kW·h. Łączna moc — 338 KM, przyspieszenie do 60 mph (96 km/h) — w 5,0 sekundy.
Zasięg deklarowany — 290 mil (467 km). To nieco mniej niż w Toyocie bZ4X modelu 2026 (do 314 mil / 505 km), ale i tak zauważalny postęp w porównaniu do wcześniejszych EV Toyoty. Szybkie ładowanie DC pozwala naładować baterię z 10 do 80% w ciągu 30 minut. A dzięki przejściu na standard NACS, C-HR?będzie mógł ładować się na stacjach sieci Tesla Supercharger.
Nowość zachowała coupé-kształtną formę nadwozia, która była wyróżnikiem pierwszej generacji C-HR. Model zbudowany jest na platformie e-TNGA. Długość samochodu wynosi 177,9 cala (4 519 mm), a wysokość?- 63,8 cala (1 621 mm) — trochę bardziej kompaktowy niż RAV4.






Wizualnie model kontynuuje nowy korporacyjny styl Toyoty: reflektory w kształcie boomerangu, cienka górna krata, tylna taśma LED na całej szerokości nadwozia. Podstawowa wersja SE wyposażona jest w 18-calowe koła, a XSE otrzymuje 20-calowe felgi.
W kabinie — 14-calowy dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego (wsparcie dla Apple CarPlay/Android Auto i 4G Wi-Fi) oraz cyfrowe przyrządy. Wszystkie konfiguracje standardowo otrzymują kompleks Toyota Safety Sense 3.0, który obejmuje adaptacyjny tempomat, utrzymanie na pasie i automatyczne hamowanie awaryjne.




Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, ale oczekuje się, że podstawowa wersja będzie kosztować około 30 000 USD, co jest całkiem konkurencyjną ofertą dla elektrycznego crossovera o takich parametrach. Dla porównania, wersja benzynowa C-HR wcześniej zaczynała się od 25 000 USD.
Przypomnijmy, że światowa premiera nowego Toyoty C-HR miała miejsce w marcu w Brukseli, Belgia. Europejska wersja modelu elektrycznego otrzymała oznaczenie?C-HR+ i dwie baterie do wyboru: 57,7 kW·h (napęd przedni) i 77 kW·h (napęd na obie osie).
Źródło: Toyota