Nowy Cadillac Optiq-V stał się jednym z najszybszych samochodów marki w historii

Cadillac zaprezentował Optiq-V - jeden z najszybszych samochodów seryjnych w historii, w tym modele benzynowe i elektryczne. Dwa silniki elektryczne osiągają 515?KM i przyspieszają crossover z 0 do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 3,5 sekundy.
Co wiadomo
Zwykły Optiq też nie jest zły - 300 koni mechanicznych i 480 Nm momentu obrotowego od dwusilnikowego napędu na wszystkie koła. Ale Optiq-V przenosi wszystko na nowy poziom: 515 KM, 881 Nm momentu obrotowego i przyspieszenie 0-96 km/h w trybie Velocity Max w ciągu 3,5 sekundy. To tylko o dwie dziesiąte sekundy wolniej niż Cadillac Lyriq-V.
Dodatkowa moc wpływa na zasięg. Optiq-V przejedzie około 443 km na baterii o pojemności 85 kWh. Zwykły Optiq przejeżdża 486 km w cyklu testowym?EPA.








Wersja V jest bogata w funkcje, których brakuje w podstawowym modelu. Posiada konfigurowalny tryb V (jak N Mode w Hyundaiu lub ustawienia M1/M2 w BMW), tryb torowy Competitive Mode, system Launch Control oraz hamulce Brembo z czerwonymi lub niebieskimi zaciskami. Zaawansowany system asysty kierowcy Super Cruise od GM jest standardem.
Optiq-V będzie pierwszym elektrykiem General Motors z gniazdem Tesla NACS (North American Charging Standard). Oznacza to dostęp do rozległej sieci stacji ładowania Supercharger, ale jest mały haczyk. Gniazdo ładowania Optiq-V znajduje się na lewym przednim błotniku, a ładowarki Tesla Supercharger są przeznaczone do gniazd z tyłu po lewej lub z przodu po prawej stronie. W większości stacji V3 kable są krótkie, pierwotnie zaprojektowane wyłącznie do Tesli. Dlatego trzeba będzie parkować na dwóch miejscach, dopóki Tesla nie zaktualizuje wszystkich ładowarek do nowych urządzeń V4 - są one przystosowane do wszystkich samochodów elektrycznych i mają dłuższe kable.






W pozostałych aspektach zmiany są kosmetyczne. Przedni zderzak, dolna krawędź i 21-calowe felgi są w czarnym kolorze - wyglądają bardziej agresywnie. Cadillac oferuje również pakiet węglowy dla przedniego splitteru, tylnego dyfuzora i spojlera. Model będzie dostępny w dwóch oryginalnych kolorach: Magnus Metal Frost (szary) i Deep Ocean Tintcoat (niebieski).
Optiq-V będzie sprzedawany w USA, Kanadzie, Meksyku, na Bliskim Wschodzie i w Izraelu, produkcja rozpocznie się jesienią 2025 roku. W USA cena zaczyna się od 68 795 dolarów - o 14 405 dolarów droższy od podstawowego Optiq AWD i około 11 000 dolarów tańszy od Lyriq-V, za który żądają od 80 090 dolarów.
Źródło: Cadillac