Apple wprowadza usługę Apple Business Essentials: zarządzanie urządzeniami, przechowywanie danych, naprawy na miejscu i inne usługi w ramach stałej subskrypcji

Autor: Yuriy Stanislavskiy | 11.11.2021, 10:47
Apple wprowadza usługę Apple Business Essentials: zarządzanie urządzeniami, przechowywanie danych, naprawy na miejscu i inne usługi w ramach stałej subskrypcji

Firma Apple zaprezentowała nową ofertę dla firm o nazwie Apple Business Essentials, która łączy w sobie zarządzanie urządzeniami, całodobowe wsparcie telefoniczne dla działu IT i użytkowników końcowych, biznesową pamięć masową iCloud oraz możliwość napraw na miejscu w firmach zatrudniających do 500 pracowników. Bezpłatny okres beta już się rozpoczął, a pełna usługa będzie dostępna wiosną 2022 roku.

Co wchodzi w skład zestawu

Apple Business Essentials umożliwia działom IT konfigurowanie ustawień i aplikacji dla poszczególnych użytkowników, grup lub pojedynczych urządzeń. Gdy pracownicy logują się do swoich urządzeń służbowych lub osobistych za pomocą swoich poświadczeń służbowych, Collections automatycznie przesyła kluczowe ustawienia, takie jak konfiguracja VPN i informacje o sieci Wi-Fi.

Nowa aplikacja Apple Business Essentials zostanie zainstalowana na urządzeniu każdego pracownika, skąd będzie on mógł pobierać przypisane mu aplikacje korporacyjne z App Store. Apple Business Essentials zapewnia dostęp do dedykowanego konta iCloud dla pracowników, umożliwiającego łatwe i bezpieczne przechowywanie, tworzenie kopii zapasowych oraz udostępnianie plików i dokumentów.

Menedżerowie IT mogą również wdrożyć ustawienia zabezpieczeń o znaczeniu krytycznym, takie jak FileVault do szyfrowania całego dysku na komputerze Mac oraz Activation Lock do ochrony danych firmowych w przypadku zgubienia lub kradzieży urządzeń. Jeśli pracownicy korzystają z prywatnych urządzeń w pracy, funkcja rejestrowania użytkowników Apple tworzy kryptograficzną separację dla ich danych służbowych, dzięki czemu dane osobiste pozostają prywatne, a dane firmowe są bezpieczne.

AppleCare+

Nowa opcja AppleCare+ for Business Essentials zapewnia całodobowy dostęp do telefonicznego wsparcia zarówno dla zespołów IT, jak i użytkowników końcowych, a także do dwóch napraw urządzeń rocznie w ramach jednego planu. Użytkownicy końcowi mogą inicjować naprawy bezpośrednio z nowej aplikacji Apple Business Essentials, a przeszkolony technik Apple przyjedzie na miejsce w ciągu czterech godzin, aby naprawić urządzenia. Usługa AppleCare+ for Business Essentials nie jest dostępna w okresie bezpłatnych testów beta.

Ile kosztuje

Plany Apple Business Essentials umożliwiają firmom objęcie opieką wszystkich pracowników i urządzeń w organizacji. Plany można skonfigurować tak, aby każdy użytkownik miał do dyspozycji do trzech urządzeń i do 2 TB bezpiecznej pamięci masowej iCloud. Ceny zaczynają się od 2,99 USD miesięcznie za urządzenie, z opcjonalną usługą AppleCare+ dla Apple Business Essentials. Ceny AppleCare+ for Business Essentials zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Oczywiście wszystko, co zostało opisane, jest w tej chwili dostępne tylko dla firm w USA. Nie wiadomo, kiedy można spodziewać się dystrybucji w innych krajach, jaka jest lista tych krajów i czy w ogóle można spodziewać się premiery poza USA.

Źródło: jabłko