Bloomberg: Sony nie wyprodukuje nowych okularów PlayStation VR2, dopóki nie wyprzeda pozostałych zapasów

Autor: Vladislav Nuzhnov | 18.03.2024, 09:57
Bloomberg: Sony nie wyprodukuje nowych okularów PlayStation VR2, dopóki nie wyprzeda pozostałych zapasów

W lutym 2023 roku wydano okulary wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR2. Sony obiecywało nowe wrażenia z gry dzięki wibracjom zestawu słuchawkowego, technologii dźwięku 3D, kątowi widzenia 110°, regulowanym soczewkom, precyzyjnemu śledzeniu oczu, dotykowemu sprzężeniu zwrotnemu i adaptacyjnym wyzwalaczom kontrolera PS VR2 Sense. Jednak pomimo wszystkich interesujących funkcji i technologii, produktu nie można nazwać sukcesem pod względem sprzedaży.

Co wiadomo

Bloomberg donosi, że Sony wyprodukowało ponad 2 miliony okularów, ale sprzedaż gwałtownie spadła od czasu premiery. Według IDC, dostawy PS VR2 spadały co kwartał od lutego 2023 roku. Jednocześnie IDC widzi ożywienie popularności takich produktów w nadchodzących latach dzięki Apple Vision Pro. "Prognozujemy, że rynek VR będzie rósł średnio o 31,5% rocznie w latach 2023-2028" - powiedział przedstawiciel IDC.

W międzyczasie Sony zdecydowało się nie tworzyć nowych okularów PS VR2, ponieważ najpierw musi sprzedać te, które są w magazynie. Należy również pamiętać, że Sony zamknęło dział PlayStation Londoy, który zajmował się głównie grami VR, zimą 2024 roku, co również sugeruje, że firma ma pewne problemy z tą kategorią.

Analityk Macquarie, Yijia Zhai, twierdzi, że wysoka cena sprzętu wirtualnej rzeczywistości jest główną przeszkodą w jego ekspansji. Obecnie istnieje ograniczona liczba gier obsługujących urządzenia VR, co prowadzi do braku motywacji graczy do zakupu okularów VR. Tak ograniczona zawartość ma również swój powód - koszt tworzenia gier VR jest znacznie wyższy niż w przypadku gier konwencjonalnych.

Sony ogłosiło również w lutym, że testuje możliwość dostępu graczy PSVR2 do gier na PC. Jeśli PS VR2 oficjalnie otrzyma kompatybilność z PC, będzie w stanie w jakiś sposób zwiększyć zainteresowanie graczy tym headsetem.

Źródło: bloomberg