Przegląd Odpada Bastards: orgazm wizualny od twórców System Shock 2 i BioShock

Autor: Paweł Czujkin | 21.06.2019, 20:09
Przegląd Odpada Bastards: orgazm wizualny od twórców System Shock 2 i BioShock
Przy wsparciu internetowego sklepu  MOYO 

29 maja 2019 roku studio Blue Manchu wypuściło Void Bastards, komiksową strzelankę z elementami bajgla, modnego surwaivalu i komponentu RPG. Nowość jest pozycjonowana jako następca System Shock 2, a wśród stylów mechanicznych i wizualnych jest bardziej zauważalny wpływ BioShock, Borderlands i FTL: Faster Than Light. Pracownią zarządza jeden z założycieli Irrational Games, Jonathan Chey, więc projekt czuje dłoń profesjonalistów, którym udało się stworzyć konkurencyjny produkt. Void Bastards jest godny przyszłości i wart więcej niż gra niezależna, ale Jonathan Whose i zespół wyraźnie mogą zrobić lepiej. Co zrobili programiści i gdzie spieprzyli, przeczytaj recenzję.

Statek towarowy „Arka” utknął w mgławicy Sargasso - statek przewożący więźniów został zaatakowany przez piratów i otrzymał uszkodzenia systemy kontroli. Główna AI „rozpakowuje” skazańców jeden po drugim i wysyła ich, aby zaopatrzyć się w niezbędne części do naprawy. Głównym celem jest przywrócenie pełnoprawnej pracy statku kosmicznego i powrót na określoną trasę.

Za życie bohatera w Void Bastards można się nie martwić, ponieważ po śmierci reanimowanego więźnia komputer wyjmuje nowego, a następnie innych. Lokalna sztuczna inteligencja nie żałuje skazańców, zwłaszcza że stado jest ogromne, a zadanie musi zostać spełnione. W przeciwieństwie do innych gier z elementami roguelike, po śmierci bohatera Void Bastards fabuła nie zaczyna się od nowa. Początkujący nawet zostawiają otwarte i stworzone przez poprzednich więźni bronie, ale wyodrębniony zapas naboi, klipów i innych rodzajów amunicji, następny bohater będzie musiał zebrać ponownie.

Wraz z każdym nowym bohaterem rozgrywka trochę się zmienia. Faktem jest, że każdy więzień jest wyjątkową osobą z wadami i cnotami, które wpływają na przejście. Na przykład jeden jest niskiego wzrostu, więc musisz dosłownie biegać pod stołem i ledwo docierać do zadaniowych przedmiotów  na półkach. Drugi ma słabe płuca z powodu palenia, dlatego podaż tlenu jest ograniczona. Trzeci problem dotyczy słuchu, co oznacza, że ​​będziemy okresowo łapać usterki dźwięku. Ale funkcje nie zawsze są negatywne, a jeśli nie masz szczęścia w grze, istnieją specjalne maszyny, które zmieniają niektóre cechy na inne, jednak niekoniecznie dobre na złe i odwrotnie.

Rozgrywka Void Bastards jest podzielona na dwie części. Pierwsza to dobra kopia wspomnianego wyżej FTL: Szybciej niż Światło, gdzie na ekranie strategicznym gracz porusza się wewnątrz mgławicy, tworząc niezbędne przedmioty ze znalezionego łomu, decyduje, gdzie latać, który statek ominąć w drodze do misji fabularnej i gdzie lepiej jest wylądować i poszukać niezbędne dla życia składniki.

Modny surwaval jest widoczny w kończącym się paliwie, powietrzu i jedzeniu. Każdy z punktów wymaga uzupełnienia, w przeciwnym razie bohater utknie w przestrzeni głodny, a następnie albo umiera, albo wpada w ręce piratów, albo zostanie zjedzony przez wieloryba kosmicznego.

Drugą częścią rozgrywki jest sama strzelanka, gdy bohater jest wysyłany po łup lub przedmioty misji. I tutaj Void Bastards jest nieco podobny do System Shock 2 i BioShock, więc nie będzie pełnoprawnych strzelanek shooter. Faktem jest, że na każdym zadaniu graczowi przeszkadzają różnego rodzaju potwory, od których najskuteczniej odstrzeliwać się pewnymi rodzajami broni. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że istnieje sposób pokonania każdej początkowo niepokonanej istoty, wystarczy go znaleźć. Przeciwnicy są wspomagani przez wieżyczki obronne i mini-bossów, ale wszyscy wrogowie nie muszą być niszczeni do zera, szczególnie w niektórych misjach nie jest to możliwe, ponieważ przeciwnik ponownie wyłania się z portali.

Mechanika ataków na okręty Void Bastards jest prosta i monotonna, a kiedy to zrozumiesz, granie nie będzie już tak zabawne. Tak więc wzór, który został opracowany i przetestowany na dziesiątkach misji: zbieramy wymagane elementy do przeżycia, znajdujemy przedmiot questowy (jeśli istnieje), wbiegamy do pomieszczeń mieszkalnych, mostu kapitańskiego, jadalni i przedziału do wytwarzania tlenu. Każdy z tych pokoi zawiera przedmioty lub boostery przydatne dla gracza lub misji. Po drodze odbijamy się od naszych przeciwników, ale najszybciej uciekamy od nich, zamykamy za sobą drzwi lub ruszamy kucając, w rodzaju ukrycia. Następnie znajdujemy bramę i szybko odlatujemy do naszej „Arki”.

Oczywiście, w każdym nowym statku taka sytuacja może nie działać, poza tym różnią się układem, liczbą wrogów, warunkami początkowymi i dodatkowymi trudnościami. Na przykład statek jest pozbawiony energii i musi najpierw zostać aktywowany, a następnie przejść do rytuału opisanego powyżej. Albo grupa poważnych wrogów przemierza statek, z którego nie uciekniesz i będziesz musiał walczyć. Można znaleźć dziesiątki wieżyczek, które zakłócają postęp, lub na każdym rogu będzie miejsce ze śliskim błotem, po którym postać nie może się normalnie poruszać i tymczasowo traci orientację.

Wszystko to urozmaica przejście, ale takie przeszkody nie trwają długo. Po kilku godzinach okazuje się, że planowanie statków nie jest generowane losowo, ale ogranicza się do pary trzech typów statków kosmicznych, więc lokalne lokalizacje są pamiętane, podobnie jak plan domowy. A po kilkunastu misjach gracz wyrabia sprzęt ochronny, wypełnia kieszenie bronią, bombami i pułapkami, rzadziej umiera i daje postaci trzy przydatne umiejętności. Na tym etapie Void Bastards nie jest już w stanie utrzymać uwagi gracza na początkowym poziomie, a każdy kolejny wypad staje się rutyną. Godzinę później zaczniesz tęsknić za finałem coraz mocniej.

Styl wizualny Void Bastards jest jednym z najlepszych elementów gry. Obraz animacyjny jest wykonany w formie komiksu, a przeciwnicy są konwertowani na 2D, aby lepiej oddać „rzeczywistość” tego, co się dzieje. na to pracują również charakterystyczne napisy ze strzałów lub wszelkie dźwięki znane z czasopism ze zdjęciami.

Tak więc, gdy bomba eksploduje nad nią, pojawia się napis „KBOOM”, a standardowa ścieżka dźwiękowa jest w większości przypadków zastępowana dźwiękami kroków, kaszlu, krzyków, śmiechu itp. Zapisanych na ekranie.

Wszystkie elementy narysowanych ręcznie historii są idealnie przenoszone do Void Bastards - tutaj nawet historia jest prezentowana w postaci kwadratowych kolejnych zdjęć, a przede wszystkim menu gry wygląda jak strona z komiksu. Jednocześnie Void Bastards jest dość wymagający wobec sprzętu. Nie, gra zadziała na budżetowym komputerze, po prostu jedząc zasoby lepiej niż niektóre „ciężkie” pod tytułem AAA.

W Void Bastards wiele naigrywania nad biurokratycznymi zwlekaniami oraz doskonały czarny humor. Lokalna sztuczna inteligencja często tworzy fajne dowcipy, a w opisach postaci i artykułów, za które zostali skazani, jest wiele zabawnych chwil. Te małe rzeczy świetnie sprawdzają się dla atmosfery, a czasem rozjaśniają monotonną rozgrywkę.

Void Bastards - przypomina kołdrę patchworkową, gdzie każdy kawałek jest reprezentowany przez gatunek. Wszystko to umiejętnie uszyły chłopaki z Blue Manchu i stworzyły projekt o niezapomnianym stylu wizualnym. A jednak nie mieli wystarczająco dużo czasu / siły / energii / umiejętności / pieniędzy (podkreślij konieczne), aby gra była całkowicie uzależniającym projektem. Void Bastards są warte zakupu, zwłaszcza dla miłośników „bagels” i Survival, ale nawet oni są zachęcani do czekania na zniżki.

void Bastards
genre Shooter, Akcja, RPG, Roguelike
platforma PC, Xbox One, PS4
Liczba graczy 1
wywoływacz niebieski Manchu
wydawca Humble Bundle
lokalizacja napisy
edycja May 29, 2019
Gry dla PS4 można kupić w sklepie internetowym  MOYO